מאמרים

 איציק אדזיאשוילי, ארכיטקט שו”ב
ומנהל פרוייקטים בכיר בקבוצת אמן,
מדבר על תחום השליטה והבקרה



מהם החידושים והמגמות בתחום השו”ב (שליטה ובקרה) כיום?
“בניגוד לעולם השו”ב המסורתי אשר מבוסס על סביבות מבוססות סוכנים וסטטיות, המגמות כיום מצביעות על שו”ב אוטומטי ודינמי. מערכות השו”ב נדרשות כיום לתמוך בסביבות ובמערכות בעלות שינויים בקצבים גבוהים ועל כן עליהן לתמוך ביכולות מתאימות, החל ממיפוי אוטומטי ועד לפריסה דינמית של ניטורים על סביבות וירטואליות/מבוססות ענן. הניטורים כיום הופכים להיות יותר מכווני שירותים בניגוד לניטורי התשתיות המסורתיים. מערכות השו”ב עברו לתצוגות עסקיות דינמיות, אשר כוללות איחוד של כלל מדדי הניטור הקיימים כיום. כמו כן, תצוגות של מצב השו”ב בארגון כבר לא מיועדות אך ורק ל-NOC, אלא מספקות תצוגות עסקיות למנהלים, תמיכה ב-Mobile ומתן שירותים לאחראי המערכות.”

מהן המלצותיך ללקוח המעוניין להיכנס לתחום השו”ב?
“שימוש במערכות שו”ב הינו חלק אורגני ובסיסי בניהול מערכות IT. בעולם הנדרש לספק שירותים בעלי זמינות גבוהה, זמני תגובה קצרים ויציבות לאורך זמן קשה מאוד להסתדר ללא מערכת שו”ב מקיפה ודינמית ככל שניתן. מניסיוני, אני ממליץ לשקול את הקווים המנחים הבאים הנוגעים למערכות השו”ב בארגון:

שאיפה למימוש אוטומציות של התהליכים הטכניים, תקטין את ה-MTTR ותחסוך במשאבים התפעוליים הנדרשים. מומלץ למכן כמה שיותר תהליכים תשתיתיים כגון טיפול בתקלות, פריסת ניטורים, הקצאת משאבים ועוד.

אל תפחדו משילוב טכנולוגיות שונות לניטור אזורים מורכבים הדורשים מומחיות מתאימה. ניתן לחבר כל אזור מורכב למערכת השו”ב המרכזית של הארגון.

מערכת שו”ב צריכה לספק פתרון מלא משכבת התשתית ועד לשכבה האפליקטיבית. מומלץ שהפתרון יהיה כמה שיותר אינטגרטיבי, כך שהמודולים הכלולים בו יתקשרו בצורה כמה שיותר מובנית.

השתדלו להאציל כמה שיותר אחריות על מפעילי ה-NOC באמצעות כלים מתאימים לפתרון בעיות ע”י טיפול ראשוני. ככל שצוות ה-NOC יהיה יותר עצמאי בטיפול בתקלות, כך תרוויחו יותר זמן השקעה בפיתוח התשתיות והמערכות הקיימות ע”י צוותי הפיתוח.”

מהו “טיפ הזהב” שלך ללקוחות?
“ערבו את הארגון ככל שניתן במימוש ולאח”כ בשימוש במערכות השו”ב. מערכות שו”ב מוצלחות לא מתקיימות ללא התמיכה הארגונית המתאימה. פרויקטי שו”ב הופכים למוצלחים רק כאשר מערכת השו”ב משלבת תהליכים טכנולוגיים לצד תהליכים ארגוניים המהווים בסיס לטיפול ותפעול זמינות שירותי הארגון. רק ארגון שמבין את החשיבות האמיתית ואת הערך המוסף שהוא יכול לקבל מפתרון שו”ב מוצלח – יידע להשקיע את המשאבים הנכונים לקבלת פתרון שו”ב אשר שומר על זמינות המערכות הקריטיות לארגון.”

ספר על פעילות השו”ב באמן
“מחלקת השו”ב באמן מתמחה בהטמעת פתרונות שו”ב מבוססי מוצרי HP Software. חטיבת השו”ב הינה שותפה עסקית של חברת HP ועוסקת כ-10 שנים ביישום והטמעה של מערכות שו”ב אצל לקוחות רבים. לחברת אמן ניסיון עשיר בביצוע פרויקטי שו”ב על בסיס מתודולוגיית ITIL בארץ. הפתרונות המוצעים מבוססים על מוצרים מבית Software HP, אשר הינה אחת החברות המובילות בשוק במתן פתרונות End to End לניהול ארגון ה-IT ע”פ מתודולוגיית Business Technology Optimization. המחלקה מונה למעלה מ-25 יועצים אשר מתמחים בהטמעת פתרון שו”ב החל משלבי האפיון המוקדמים, דרך ההטמעה הטכנית ועד ליווי המערכת בעלייה לאוויר, תמיכה וביצוע תחזוקה למערכות השו”ב, כולל מתן פתרונות מותאמים אישית לדרישות ולסביבת הלקוח. בין לקוחותיה של מחלקת השו”ב בהם הייתה חברת אמן שותפה בהקמה והטמעה של מערכות השו”ב: ממר”מ, 8200, מכבי, הפניקס, פלאפון, פרטנר, סלקום, טבע, ויזה כאל, כלל ועוד.”



לפרטים נוספים