Contact Us
- Phone number: 03-6173737
- Fax : 073-2016920
Direction
- Shimshon St 9, Petah Tikva 4952707
כל מה שחשוב לדעת על אפיון ועיצוב חוויית משתמש: מהם ההבדלים ביניהם, למה הם כל-כך חשובים להצלחתם של אתרים ואפליקציות ומהם השלבים להשקת תוצר דיגיטלי שנחרט בזיכרון – ומסייע להשגת התוצאה הרצויה?
מתכוונים להקים או לשדרג אתר או אפליקציה? סביר להניח שחשוב לכם שהם יבלטו בין כל שאר האתרים והאפליקציות, יובילו לאינטראקציות מרובות ויניעו לביצוע הפעולה הרצויה. שאלת מיליון הדולר (ולפעמים הרבה יותר) היא כמובן איך עושים את זה? התשובה עוברת דרך שני מונחים, שרבים נוטים לבלבל ביניהם: אפיון חווית משתמש (UX) ועיצוב חווית משתמש (UI). מה ההבדל בין השניים, ואיך כל אחד מהם מסייע להשגת הגביע הקדוש של העולם הדיגיטלי?
כדי להבין מה ההבדל בין שני המונחים נפתח בשאלה: מכירים את הפתגם “אל תסתכלו בקנקן, אלא על מה שבתוכו”? כדי לייצר שימושיות מקסימלית של האתר או האפליקציה, צריך להתבונן גם בקנקן – וגם במה שבתוכו (כלומר במאפיינים והרכיבים השונים שלו). אפיון חווית משתמש מתייחס לרכיבים, הכלים והפונקציונליות של הקנקן, בעוד שעיצוב חוויית משתמש מתייחס לנראות החיצונית שלו.
בעולם הדיגיטלי, אפיון חווית משתמש מתייחס לכלל האינטראקציות של הלקוח עם המוצר, כולל הצרכים והרצונות שלו. עיצוב חווית משתמש מתייחס למאפיינים הוויזואליים של האתר או האפליקציה, כמו למשל נראות המסכים, הכפתורים, האייקונים ושאר האלמנטים שהמשתמש פוגש. כדי להגיע לתוצאה טובה, צריך לרוב UX ו- UI טובים: כך למשל אפשר לפתח אתר שנראה מצוין ומזמין, אך אם ההגעה לפעולה המבוקשת תהיה מסורבלת ותצריך יותר מידי לחיצות, נתקשה לגרום ללקוחות להשתמש בו. לחילופין, האתר יכול לכלול ארגון תוכן הגיוני שמקל על השימוש, אך חוויית משתמש הכוללת עיצוב מיושן ומסורבל יכולה לפגוע בחוויה הכוללת.
בואו נבין בהרחבה מה המשמעות של כל אחד מהמונחים, ואיך אפשר לרתום אותם לצורך הצלחת האתר או האפליקציה.
זהו השלב הראשון בתהליך: הכוונה היא לחוויה של הלקוח בעקבות השימוש במוצר או השירות (ובמקרה שלנו בעקבות השימוש באתר או האפליקציה). חוויה זו מושפעת מהיכולת לענות על צרכיו של המשתמש בצורה יעילה ונוחה. כדי לספק מענה לצרכיו ולהגדיל את שביעות רצונו של המשתמש, צריך כמובן להבין מה הם אותם צרכים. ולכן אפיון חווית משתמש כולל הכרה עמוקה של קהל המשתמשים באמצעות ביצוע חקר שוק, פילוח הקהלים השונים ויצירת פרסונות רלוונטיות שהאתר או האפליקציה נועדו לתת מענה לצרכים שלהן.
כדי לקלוע למטרות אלו, אפיון חווית משתמש כולל מספר רכיבי מפתח:
זהו השלב השני בתהליך. אחרי שבוצע אפיון חוויית לקוח, המסכים שנוצרו בשלב הקודם מועברים לעיצוב. אם בשלב של אפיון UX המסכים היו נטולי עיצוב, בשלב של עיצוב UI הם מקבלים עיצוב מלא עד רמת צבע הכפתור. תפקיד עיצוב חווית המשתמש הוא למעשה לממש את החוויה שהוגדרה עוד בשלב האפיון באמצעות מנעד הכלים הרחב שמציע עולם העיצוב – כולל אופן השימוש בפונטים, צבעים, גדלים, טיפוגרפיה, מיקומים נכונים ועוד.
גם עיצוב חווית משתמש כולל מספר שלבי מפתח:
אחרי שהושלמו אפיון ועיצוב חוויית המשתמש, השלב הבא הוא הירידה לפיתוח. שלב זה כולל יצירת ספר מותג המכיל את כל רכיבי המערכת לצורך מימוש הצרכים העכשוויים והעתידיים בצורה אחידה, הן מבחינת הנראות והן מבחינת הפונקציונליות. בנוסף יוכנו חומרים גרפיים שישמשו את צוות הפיתוח כדי להוציא לפועל את חווית ה- UX / UI שתוכננה.
הסתיים שלב הפיתוח והאתר או האפליקציה מוכנים? רגע לפני שעולים לאוויר, זה הזמן לבצע בדיקת שימושיות. בשלב זה נקבל פידבקים ממשתמשים לצורך איתור נקודות עיוורון, תיקון ליקויים וביצוע מקצה שיפורים אחרון לפני העלייה לאוויר. ככל שהירידה לפרטים בשלב זה תהיה יותר מפורטת ותכלול יותר מידע, כך נוכל לצמצם את הסיכוי לתקלות בלתי רצויות ברגע האמת.
לאחר שהבדיקות ומקצה השיפורים הושלמו, זה הזמן לעלות לאוויר. מטבע הדברים, תמיד יהיו אלמנטים שיצריכו שיפור או עדכון. כאן נכנסים שוב לתמונה הכלים לשיפור חווית המשתמש – כלומר אפיון ועיצוב חווית משתמש. אחרי הכול, פיתוח מוצר הוא תהליך של שיפור מתמשך.
רוצים לממש את הפוטנציאל של האתר או האפליקציה, באמצעות עיצוב ואפיון חווית משתמש אופטימאליים? זה בדיוק מה שאנחנו ב- Aman Digital עושים: עובדים עם המותגים והארגונים הגדולים בישראל, ומייצרים עבורם מוצרים דיגיטליים מקצה לקצה שבהם משתמשים בהצלחה מיליוני גולשים מידי יום.
בשורה התחתונה, אפיון UX ו- עיצוב UI הם בעצם שני חלקים של שלם אחד. מספיק שאחד מהם לא יבוצע כהלכה, כדי שהאתר או האפליקציה יתקשו להשיג את המטרה. שניהם חשובים ליצירת חווית לקוח נעימה וטובה, שתניע את המשתמשים לביצוע הפעולה הרצויה. למידע נוסף על שירותי הUX/UI – צרו קשר כעת.